Sunday 31 March 2013

PEMAIN LAGENDA BULAN INI : THIERRY HENRY


Korang kenal ka dia ni?.Tak kenal takpe. Tapi tipulah bagi peminat Manchistak Menyala United, Liverpool,Chelsea ataupun Hotspur (penulis bukan peminat besar kelab-kelab ini!). Ketajaman beliau di depan gol membuatkan peminat  keempat-empat kelab besar tadi menyampah dengannya. Manekan tidak, beliau mampu menjelmakan dari separuh peluang menjaringkan gol kepada gol.

Thierry Henry (35 tahun) adalah bekas pemain Juventus, Arsenal (1999-2007) dan Barcelona (2007-2010) sebelum berhijrah ke USA untuk mewakili NY Red Bull. Pemain yang dikenali dengan gelaran "Titou" di Arsenal merupakan salah seorang pemain dalam skuad 2004 menyaksikan mereka tidak tewas dalam semua perlawanan Liga Premier. Robert Pires, Fredrik Ljungberg, Patrick Viera, Ashley Cole, Dennis Bergkamp dan Sol Campbell antara pemain kepada skuad mantop itu.

Pada 2 musim terakhirnya beliau memimpin Arsenal ke final Liga Juara-Juara bertemu Barcelona dan tewas 2-1. Kenapa beliau dianggap lagenda? Korang tengoklah aksi-aksi beliau di bawah.Bak kata Luis Nani (Man Utd ) dalam iklan Mister Potato "Jom kita layan"


0 comments: