Sunday 31 March 2013

Bundesliga: Bayern membelasah Hamburg 9-2


  •                                                             Sumber & kredit : Bundesliga.com
Munich – Bayern Munich perlu tunggu seminggu lagi untuk memenangi 22 gelaran Bundesliga, tetapi "pemusnahan" 9-2 ke atas Hamburger SV akan melupakan kekecewaan terlepas memenangi Bundesliga pada Mac.
Kemenangan Dortmund ke atas VfB Stuttgart yang lebih awal pada perlawanan ke 27 bermaksud Bayern belum selamat lagi minggu ini. Tetapi gol daripada Xherdan Shaqiri, Bastian Schweinsteiger, Arjen Robben (2) and Claudio Pizarro (4) menjadikannya minggu yang diingati bagi Bayern. Sementara Hamburg kedua-dua pemain pertahanan Jeffrey Bruma and Heiko Westermann yang menjaringkan gol, kecewa dengan kekalahan terbesar sepanjang 43 tahun.

Tuan rumah memulakan permainan dengan mendahului 20 mata pada aksi mingguan,  pada minit ke 5 ,Shaqiri, yang menggantikan Franck Ribery yang berehat, menerima hantaranToni Kroos menerjah ke bucu gawang.


Ia adalah harga yang dibayar Hamburg untuk permulaan pasif kepada permainan, tetapi mereka gagal untuk mengawal permainan mereka, dan sebelum setengah jam yang pertama, permainan sudah kelihatan di luar kawalan mereka apabila ditinggalkan 3-0 . Schweinsteiger yang berbahaya di gawang mengesahkan sukar dicabar untuk musim kali keenam beliau, rekod peribadi untuk antarabangsa Jerman itu, sebelum Pizarro menolak masuk kuisan daripada Javi Martinez 

0 comments: