Sunday 31 March 2013

La Liga: Atletico dinafikan tempat kedua


MADRID - Atletico Madrid terlepas peluang untuk menduduki tangga kedua di La Liga apabila mereka seri di laman sendiri 1-1 dengan peningkatan Valencia pada hari Isnin

Radamel Falcao menafikan gol Jonas, kedua-dua gol datang dalam enam minit pertama, meninggalkan skuad Diego Simeone dengan 61 mata dan sembilan perlawanan yang tinggal dalam musim ini.

Atletico satu mata di belakang musuh dan lawan perlawanan akhir Piala Raja Real Madrid di tangga kedua, 14 mata dibezakan Barcelona.

Barcelona, ​​dengan 75 mata, seri 2-2 di Celta Vigo pada hari Sabtu sementara Real Madrid diikat 1-1 kepada Real Zaragoza.

Satu gol sendiri oleh Javi Lopez memberi Real Sociedad keputusan seri 2-2 di Espanyol untuk meninggalkan mereka keempat dengan 48 mata, dalam tempat terakhir kelayakan Liga Juara-Juara .

Malaga, yang menang 3-1 di Rayo Vallecano pada hari Sabtu, kelima dengan 47 mata dan Valencia keenam dengan 46 mata.

Valencia bermula baik di Calderon dan mendahului selepas lima minit apabila Jonas mengambil kesempatan pertahanan yang rapuh dari jarak dekat.

Atletico kembali dalam masa satu minit apabila hantarn silang Arda Turan dan Falcao menewaskan perangkap ofsaid untuk gol penyamaan, gol  ke 22 beliau dalam kempen.

Atletico menyerap tekanan untuk mengheret ke waktu rehat tanpa bolos, hasil kecekapan penjaga gol, Thibaut Courtois.

Atletico berentap selepas rehat dengan kedua-dua kelab boleh merampas kemenangan dalam pertembungan menghiburkan. Ia hanya kali kedua musim ini  apabila Atletico telah gagal untuk menang laman sendiri dalam liga.

"Satu mata menjadikan pesaing kami pada jarak yang sama. Jika anda tidak boleh menang, sekurang-kurangnya apa yang boleh dilakukan adalah seri," kata  jurulatih Atletico,Simeone dalam satu sidang akhbar.

"Mereka telah bersaing dalam Liga Juara-Juara, kita berada dalam Liga Europa. Mereka mempunyai skuad ketiga terbaik di La Liga selepas Madrid dan Barca Saya tidak mempunyai masalah mengenai prestasi kami."

0 comments: