Sunday 31 March 2013

Serie A :Giovinco menyertai skuadnya ke Munich



Sumber & kredit : Football Italia

Sebastian Giovinco dan Mirko Vucinic telah diterbangkan ke Munich dalam skuad Juventus, tetapi masih ragu-ragu untuk pertembungan Liga juara-Juara pada hari Selasa dengan Bayern.

Perlawanan pertama suku akhir akan dimainkan di Jerman pada malam Selasa dan Bianconeri telah diterbangkan keluar pada Easter Ahad lalu.

Giovinco dan Vucinic adalah antara pemain skuad, walaupun mereka tidak mengambil bahagian dalam sesi latihan pagi ini.

Vucinic terlepas kemenangan 2-1 ke atas Inter pada hari Sabtu kerana beliau mengalami selesema, tetapi kakitangan perubatan berharap mereka boleh membantu dia pulih dalam masa singkat.

Seperti Giovinco, beliau telah cedera akibat terjahan dari Esteban Cambiasso, menyebabkan pemain tengah Inter itu dilayangkan kad merah automatik.

Terdapat kebimbangan Giovinco telah mengalami kecederaan yang serius kepada buku lali, tetapi 'Semut Atom 'adalah dalam skuad perjalanan ke Jerman dan juga boleh berada di bangku simpanan.

Ia melaporkan bahawa Juve akan mengamalkan sistem 3-5-2 di Munich dengan Vucinic bekerjasama sama ada oleh Fabio Quagliarella atau Alessandro Matri.

Satu lagi pilihan akan mempunyai Claudio Marchisio tengah menghubungkan dan serangan, meninggalkan Vucinic sebagai satu-satunya penyerang tengah.

UEFA telah mengumumkan Inggeris pengadil Mark Clattenburg akan merasmikan perlawanan pertama pada hari Selasa.

Skuad Juventus untuk Bayern Munich: 1 Buffon, 3 Chiellini, 6 Pogba, 8 Marchisio, 9 Vucinic, 11 De Ceglie, 12 Giovinco, 13 Peluso, 15 Barzagli, Anelka 18, 19 Bonucci 20 Padoin, Pirlo 21, 22 Asamoah, 23 Vidal, 24 Giaccherini, 26 Lichtsteiner, 27 Quagliarella, 30 Storari, 32 Matri, 34 Rubinho, 39 Marrone

0 comments: