Sunday 24 March 2013

Sekitar Kelayakan Piala Dunia 2014 (Zon Eropah):Loew memanggil Jansen dan Herrmann


                                             
                                                             Sumber & kredit :FIFA.com

Jurulatih Jerman, Joachim Loew memberi respon kepada penggantungan Bastian Schweinsteiger dan  kecederaan Julian Draxler dengan memanggil Marcell Jansen dan Patrick Herrmann kepada skuadnya untuk menghadapi Kazakhstan pada Selasa.

Jansen, dari pasukan Hamburg dan penampilan antarabangsanya yang terakhir pada bulan September 2010, akan memberi kekuatan kepada pertahanan - mana kapten Philipp Lahm boleh berehat - manakala Herrmann boleh bermain kap pertama beliau.

Midfielder Borussia Monchengladbach itu akan bermain dengan skuad senior buat kali pertama di Israel, di mana beliau telah bermain bagi Jerman di bawah-21 tahun.

Loew dalam responnya kepada kehilangan Schweinsteiger telah memanggil pemain tengah Borussia Dortmund Sven Bender, yang telah ditolak tepi dari skuad utama kerana selesema, kini boleh bermain di Nuremberg pada Selasa.

"Saya telah berehat selama seminggu, tetapi melihat banyak perkara sejak beberapa hari lalu," kata Bender, dari laman web Persatuan Bola Sepak Jerman. "Sekarang saya berasa lebih baik, dan walaupun saya bukan 100 peratus,masih ada lagi beberapa hari sebelum permainan."

Disebabkan kekurangan pemain tengah pertahanan, peluang Bender bermain menentang Kazakhstan adalah tinggi, dan kemungkinan di pihak yang menang buat kali pertama pada percubaan keempat adalah juga tinggi berikutan kemenangan Jerman 3-0 di Kazakhstan pada hari Jumaat.

"Ia mengenai masa," katanya. "Saya berharap (untuk mendapatkan panggilan dari Loew) kerana terdapat beberapa pemain yang cedera.

"Ia adalah hebat untuk bermain. Ia adalah amat sukar bagi saya untuk menarik diri di tempat pertama kerana saya suka melibatkan diri dari awal, tetapi kesihatan saya tidak membenarkannya."

0 comments: