Wednesday 3 April 2013

UEFA Liga Juara-Juara: Jadual perlawanan esok 4/4/13 dan sedikit kupasannya

Jadual perlawanan esok 

Málaga Dortmund
Referee: Jonas Eriksson (SWE) – Stadium: La Rosaleda, Malaga (ESP)

Real Madrid Galatasaray
Referee: Svein Oddvar Moen (NOR) – Stadium: Estadio Santiago Bernabéu, Madrid (ESP)
Malaga vs Dortmund: Kupasan

Santa Cruz akan membuktikan ketajamannya sementara Robert Lewandowski mengukuhkan namanya sebagai penjaring gol buat Dortmund. Bagaimanapun Dortmund punyai sedikit kelebihan dengan beberapa pemain lincah, muda dan berpengalaman seperti trio Jerman; Reus, Goetze, Gundogan, dan Sven Bender.Manakala Malaga tentunya mengharapkan sentuhan pemain berpengalaman dalam aksi profail tinggi; Toulalan, Vicente, Joaquin Sanchez , Isco dan lain-lain memberikan aksi terbaik mereka.

Ramalan keputusan : Jika seri: 1-1 atau 2-2
                                Jika menang : Malaga 1-0 Dortmund 
                                                     Malaga 1-3 Dortmund


Real Madrid vs Galatasaray : Kupasan

Pengalaman Ronaldo dalam final Liga Juara-Juara tidak boleh disangkal lagi. Sejak tahun 2008-2013, permainan Ronaldo semakin berubah, daripada solo kepada berkumpulan. Kini Real dibarisi bintang barunya, Modric dilihat mampu memberi keputusan yang baik. Selain itu, pemain kreatif, Ozil dan Alonso akan mengkucar-kacirkan pertahanan Galatasaray. Dibantu oleh penyerang berbisa Karim Benzema, Higuain dan penyerang muda mereka Real mungkin tidak mempunyai masalah dalam mencetak gol.

Sementara itu, Galatasaray masih mampu menukar keputusan yang tidak diduga dengan kehadiran pemain yang mampu menukar tempo dan corak permainan.Midfilder berpengaruh Wesley Sneider diharapkan mampu menjalankan tugas beliau terutamanya melalui tendangan percuma. Dibahagian tengah mereka juga terdapat beberapa pemain yang harus juga diberi perhatian antaranya Hamit Altintop. Bekas pemain Bayern ini dikenali dengan hantaran silang yang mampu disambut pemain lain untuk gol. Sementara itu, Nordin Amrabat pula cukup pantas dalam teknik kawalan bola dan larian. Dibahagian serangan pula, dibarisi pemain-pemain veteran. Drogba, Baros, dan Elmander adalah lebih senior jika dibandingkan dengan Umut Bulut dan Burak Yilmaz. Namun pengalaman menangani tekanan tinggi merupakan kelebihan bagi Galatasaray dan mereka telah membuktikannya.

Ramalan keputusan : Jika seri: 1-1 atau 0-0
                                Jika menang : Real 2-1 Galatasaray
                                                     Real 0-2 Galatasaray



0 comments: